Automobil FIAT DOBLO COMBI 1.6 JTD 105 ES rv2010. Auto v nouzovém režimu, svítila kontrolka diagnostiky motoru. Po připojení na diagnostiku se zobrazilo chybové hlášení P1206 Systém část. filtru
Sycení část. filtru bylo 92 %
Mechanik provedl regeneraci na místě pomocí diagnostiky. Po regeneraci DPF filtru hodnoty sycení část. filtru padli na 70 %.
Následně byla ještě jednou spuštěna regenerace DPF filtru pomocí diagnostiky, avšak hodnoty sycení část. filtru neklesly pod 70 %.
DPF filtr jsme se rozhodli vyčistit pomocí chemie DPF TOP GUN CLEANER přes aplikační pistole DPF GUN FLUSH, kde se čištění provádí bez demontáže DPF filtru. DPF filtr musí být studený!!! Uvolníme hadičku, která vede na tlakový snímač, nebo třeba vymontovat lambda sondu a aplikovat přes otvor lambda sondy.
Nalijeme DPF TOP GUN CLEANER do aplikační pistole DPF GUN FLUSH a připojíme ji ke zdroji stlačeného vzduchu, nastavíme pracovní tlak cca 2.5-4.0 baru. Spotřeba chemie DPF TOP GUN CLEANER při čištění je od 0,5 – do 1 L. Záleží to od znečištění a velikosti DPF filtru. Následně si zkontrolujeme zda nám aplikační pistole dělá z tekuté chemie pěnu, pokud ne tak pomocí ventilů si nastavíme pistole tak, aby přes aplikační hadičku výchazel produkt ve formě pěny.
Zavedeme konec hadičky do otvoru DPF filtru.
Začneme chemii dávkovat do DPF filtru v pravidelných intervalech (5 sek. Vstřiků/5 sek. Stop.), dávkování chemie může trvat od 10 min. do 30 min. Záleží to na velikosti, případně stupně znečištění DPF filtru.
Po aplikací DPF TOP GUN Cleaner, namotujeme zpět hadičku k snímači tlaku, nebo lambda sondu.
Necháme chemii DPF TOP GUN CLEANER (pěnu) v DPF filtry působit cca 20 minut a do paliva nalijeme DPF POWER CLEANER (který je na 60 až 80 L paliva).
Potřebné je ujet cca 40 až 60 km normální jízdou.
Může se Vám stát, že při nastartování vozidla Vám přes výfuk vyteče pěna, kterou jste natlačit do DPF filtru, ovšem to vůbec nevadí.
Po ujetí 58 km, jsme auto dali na diagnostiku a hodnoty sycení část . filtru klesly na 41 %.